Pages

Monday, November 26, 2018

5 Fakta Sultan Muhammad V, Raja Malaysia yang Menikahi Ratu Kecantikan Rusia

Agama yang Kental

Sebagai pemimpin umat Islam Malaysia, Sultan Muhammad V dikenal sebagai muslim yang taat. Ia sering terlihat di masjid-masjid Kelantan untuk salat berjemaah. Setiap Ramadan, ia menggelar program “Qiyam With Me”, dan mengajak rakyat untuk iktikaf bersamanya di masjid.  Jika keluar negeri misalnya, ia selalu ditemani guru agamanya, lho. 

Sultan menempuh pendidikan diplomat dan studi Islam di St Cross College, University of Oxford dan Oxford Centre for Islamic Studies. Pada waktu bersamaan, ia juga sempat belajar di bidang Pengurusan Perniagaan Eropa di European Business School London.

Konsisten dengan Gaya Busana

Sultan dikenal oleh masyarakat Negeri Jiran, yang gemar dan konsisten dalam gaya berpakaiannya. Sederhana dengan setelan khas Melayu lengkap, berkain pelekat dan juga berkopiah, begitulah gaya busana Sultan Malaysia

Menyukai Hewan Peliharaan

Sebagai Kepala Monarki sekaligus Kepala Negara Malaysia, rupanya Sultan juga menyukai hewan peliharaan. Di antaranya adalah kuda, ayam, burung, dan kucing. (Mariany)

Saksikan video pilihan berikut ini:

Anwar Ibrahim adalah mantan PM Malaysia yang dijebloskan ke penjara oleh Najib Razak. Kini Mahathir berjanji akan meminta raja untuk memaafkan dan membebaskan Anwar.

Let's block ads! (Why?)


https://ift.tt/2KwaPqm
November 26, 2018 at 07:15PM from Berita Hari Ini Terbaru Terkini - Kabar Harian Indonesia | Liputan6.com https://ift.tt/2KwaPqm
via IFTTT

No comments:

Post a Comment